6

Czy mogę być w ciąży skoro biorę tabletki???

natasza12142:

Witam!!! Mam 24 lata, od 1,5roku biorę systematycznie tabletki antykoncepcyjne! Ostatnie dwa tygodnie chorowałam i zażywałam antybiotyk - uprawiałam również w tym czasie seks!!! Od kilku dni strasznie bolą mnie piersi, gdzie z każdym dniem ból się nasila. Do końca opakowania tabletek antykoncepcyjnych zostały mi 4 tabletki. Więc moje pytanie brzmi: czy mogłam zajść w ciążę? Proszę o odpowiedź. Dziękuję.

Odpowiedzi - Czy mogę być w ciąży skoro biorę tabletki???
Odpowiedź eksperta Lekarz Aneta Zwierzchowska


Witam!

Niektóre antybiotyki wchodzą w interakcje z tabletkami antykoncepcyjnymi - te z grupy tetracyklin (tetracyklina, doksycyklina) i z grupy penicylin (np. amoksycylina, ampicylina). (Podałam nazwy międzynarodowe, nie mające nic wspólnego z nazwą handlową, pod którą kupuje się lek). Informacji o interakcjach należy szukać w ulotkach preparatów hormonalnych i antybiotyków. Zdarzają się przypadki ciąż zaistniałych właśnie podczas kuracji antybiotykowej i przyjmowania doustnej antykoncepcji. Radzę wykonać test ciążowy, już teraz i pod koniec 7-dniowej przerwy w przyjmowaniu tabletek, nawet jeśli wystąpi krwawienie z odstawienia. W razie wyniku pozytywnego, konieczne będzie natychmiastowe odstawienie hormonów.

Pozdrawiam!
Zadaj pytanie ekspertowi
Potret użytkownika anonimowego

Witam
Mam takie pytanie zazywam tabletki antykoncecyjne(zazywam regularnie) i mailal okres w 5 dniu po okresie zrobilam test ciazowy i wsyszedl pozytywnie natomiast w 6 dzien test wyszedl juz negartwnie nie wiem co robic prosze o szybka odpowiedz

Potret użytkownika anonimowego

Test moze wyjsc pozytywnie przy braniu tabletek antykoncepcyjcncyh nawet jesli nie jestes w ciazy, radze isc do lekarza i zrobic powrtorny test ciazowy.

Potret użytkownika anonimowego

czy jesli biore tabletki i wezme ostatnia a po 2 dniach pojawi sie krwawienie to jest mozliwosc ze i tak jestem w ciazy?

Potret użytkownika anonimowego

Biore tabletki anty juz ponad 6 msc. A za kazdym razem boje sie, ze jestem w ciaży i mam jakies "glupie" urojenia. Wiem ze to moja psychika tak działa i nie wiem jak sobie z tym poradzić:/

Potret użytkownika anonimowego

Witam,
Biore tabletki regularnie, zawsze miedzy 17:00-19:00. Ostatnie dwie miesiaczki mialam dzien pozniej, bardzo slabe, tylko plamilam. Teraz (3. miesiaczka) to tylko brazowawe uplawy, ktore zaczely sie wczesniej niz zwykle. mialam robione usg tydzien temu, wszystko jest ok. Mialam tez badanie krwi ALAT, AspAT i "fibyngen?". Wyszlo, ze mam nadkrzepliwosc krwi i musze odstawic tabletki. teraz jestem na feriach za granica, okresu praktycznie nie mam. Co to jest? Czy to przez stres i czeste podroze?

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Rozwiąż działanie i podaj wynik.
Kolejne pytania Czy mogę być w ciąży skoro biorę tabletki???
Kochałam sie wczoraj z chłopakiem. Biorę tabletki antykoncepcyjne, ale zamiast na 8 dzień wziąć tabletkę, to wziełam ...
Mam pytanie: weszłam do toalety do koledze - jest możliwość, że masturbował się wcześniej. Na następny dzień ...
Stosunek odbył się bardzo króciutko bez zabezpieczenia, ale też bez wytrysku. Na wszelki wypadek zażyłam tabletke po ...
Brałam tabletki regularnie, no może z obsuwą kilku godzin, ale raczej tego samego dnia. Obawiam się, że mogę być w ...
Mam pytanie, zacznę od początku: do 28 czerwca miałam regularne miesiączki i w lipcu powinnam mieć 28, a miałam 24 z ...
Dzień dobry! 25 lipca współżyłam z chłopakiem (był 12 dzień cyklu). Po dwóch tygodniach od tego zdarzenia dostałam ...
Minęło 2 tygodnie od stosunku, miesiączka spóźnia mi się 6 dni. Robiłam 7 testów i wszystkie wyszły negatywnie, a ...
Ostatnią miesiączkę miałam 12 lipca i do tej pory czekam na miesiączkę. Dodam, że stosujemy z mężem prezerwatywy, ...
Witam. Od 23 lipca tego roku biorę tabletki A***. 2 Sierpnia miałam pierwszy stosunek, który był nie udany, ponieważ ...
Witam. Mam nastepujący problem: mam 16 lat, moje miesiączki są nieregularne, ale okres spóźnia mi się prawie ...