1

Odstawiłam tabletki - czemu nie mam okresu?

e3wusia:

Witam! W lutym odstawiłam tabletki antykoncepcyjne po ponad 5 latach przyjmowania. Wizyta kontrolna u mojego ginekologia potwierdziła, że wszystko jest OK, ale mam problem: zamiast miesiączki jest lekkie krwawienie lub jej brak.

Pierwszego dnia przed wystąpieniem ból i samopoczucie jest takie jak zawsze, ale potem po prostu brak krwawienia, zostaje tylko lekko wzdędy brzuch. W ciąży nie jestem, gdyż nawet dziś robiłam test ciążowy, aby się upewnić.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Odpowiedzi - Odstawiłam tabletki - czemu nie mam okresu?
Odpowiedź eksperta Lekarz Aneta Zwierzchowska


Witam!


Czas dojścia organizmu do pełnej równowagi hormonalnej po odstawieniu antykoncepcji zależy od wielu czynników i jest sprawą bardzo indywidualną.

Na pewno długi czas przyjmowania antykoncepcji przyczynia się do dłuższego czasu potrzebnego do uzyskania naturalnej równowagi. Trudno jest tutaj dawać jakiekolwiek rokowania. Brak miesiączek może sugerować, że nadal nie dochodzi u Pani do owulacji.

Jeżeli taka sytuacja będzie się przedłużać proszę skontaktować się ze swoim ginekologiem, który zleci niezbędne badania hormonalne.

Pozdrawiam serdecznie!
Zadaj pytanie ekspertowi

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Rozwiąż działanie i podaj wynik.
Kolejne pytania Odstawiłam tabletki - czemu nie mam okresu?